Проектът PCS има за цел да трансформира българските пристанища чрез внедряване на цифрова платформа, която подобрява ефективността, прозрачността и сътрудничеството между заинтересованите страни. Ключовите резултати от проекта включват оптимизация на процеси, подобрено сътрудничество, спестяване на разходи, повишена прозрачност, подобрена сигурност и улеснена търговия. Проектът има значителен принос за задоволяване на нуждите на целевите групи, като интегрира електронния поток от информация между търговските партньори, участващи във веригата на морския транспорт чрез общ интерфейс, намалявайки използването на хартия и времето за обработка на операциите .
Софтуерът BulPCS се състои от няколко компонента и модула, всеки интегриран и тестван поотделно и като цяло, използвайки автоматизирани и ръчни тестови процеси.
BulPCS е интегрирана бизнес информационна система, предназначена да свързва членове на пристанищната общност (заинтересовани страни, работещи в пристанищната среда), чрез интегриране на техните собствени информационни системи и използване на новия интерактивен графичен интерфейс за въвеждане, обработка и обмен на информация за бизнес събития.
BulPCS е обща входна точка за обмен на данни, както и модерен инструмент за наблюдение и управление на пристанищно-логистичните процеси. Въвеждането на системата PCS стандартизира и оптимизира протоколите и съобщенията, повишава ефективността на бизнеса и осигурява точност и навременно разпространение на данните. Въвеждането на PCS дава възможност за редизайн и оптимизация на бизнес процесите, с цел повишаване ефективността на манипулациите и ускоряване на потока от стоки по транспортния маршрут.
Системата предоставя общ интерфейс, чрез който пристанищните и логистични процеси се оптимизират, автоматизират и управляват чрез еднократно въвеждане на данни, елиминирайки ненужното използване на документи на хартиен носител, свързвайки транспортни и логистични вериги. PCS има за цел да стандартизира обмена на съобщения между членовете на пристанищната общност и да централизира цялата налична информация, свързана с обработката на товарите в морските пристанища.
Основния модул представлява ядрото на цялата система BulPCS със съществени общи характеристики и функционални модули, които изпълняват набори от свързани бизнес процеси.
Всеки потребител на BulPCS влиза чрез двуфакторно удостоверяване (2FA). Няма производствена част от системата, която да може да бъде достъпна без двуфакторна автентификация. Потребителят подава заявка за регистрация в системата чрез уеб формата за регистрация, където попълва потребителското си име и избира уникална парола, която трябва да отговаря на критериите за сложност на паролата, както следва:
• Минимална дължина (9 знака);
• Поне една малка и една главна буква;
• Поне едно число;
• Поне един специален символ.
Достъпът ще бъде разрешен само на бизнес потребители. Потребителят е длъжен да попълни даннитe на регистрационната форма и да представи документ, който потвърждава работа в избраната компания. Въз основа на преглед на подадената заявка за регистрация и документация, администраторът ще активира новите потребители. След одобрение от администратора, потребителят ще получи известие по имейл за възможността за използване на системата. В този момент потребителят ще може да извърши вход от първо ниво в системата чрез влизане със сертификат или въвеждане на своето потребителско име и парола.
За по-лесна навигация в PCS, потребителите разполагат с главното меню на PCS, което се състои от списък с менюта и подменюта. Във всяко меню и подменю потребителят може да търси и преглежда специфични данни, налични в PCS. Като част от документа ще бъдат обработени функционалности и действия, свързани с общите функции в основния модул на системата PCS.
За всеки тип роля и организация има възможност за задаване на имейл известия по подразбиране. Когато има имейл събитие, зададено по подразбиране за дадена роля, това означава, че когато тази роля бъде присвоена на потребител (след добавяне на събития по подразбиране), потребителят автоматично ще наследи абонамента за имейл известия от списъка по подразбиране. Същото важи и за организациите и типовете организации. За типовете организации, абонаментите по подразбиране могат да се управляват от страницата „Мениджър на списък с кодове на имейл събития" за всяко събитие.

 
Линк към системата: https://bulpcs.vtmis.bg/login

За помощ: Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите. , Този имейл адрес е защитен от спам ботове. Трябва да имате пусната JavaScript поддръжка, за да го видите.